Zabezpieczenie kancelarii tajnych
Kancelaria Tajna – Ochrona Danych Tajnych i Ściśle Tajnych
Kancelaria tajna to specjalna komórka, której głównym zadaniem jest ochrona danych tajnych oraz ściśle tajnych. Funkcjonowanie kancelarii jest nadzorowane przez pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych.
Za obsługę kancelarii odpowiedzialni są wyspecjalizowani pracownicy ochrony, posiadający odpowiednie uprawnienia. Ich zadaniem jest zapewnienie, że wszystkie procedury ochrony danych są zgodne z przepisami i gwarantują bezpieczeństwo informacji.
Dwustronny system kontroli dostępu do pomieszczeń kancelarii
Zabezpieczenie kancelarii tajnych polega na dobraniu odpowiednich systemów bezpieczeństwa, dzięki którym będziemy w stanie mieć pełną kontrolę nad dostępem do chronionych materiałów niejawnych. Zabezpieczenie kancelarii tajnej polega na pełniej kontroli wejść oraz wyjść (dwustronny system kontroli dostępu osób dopuszczonych do przebywania w kancelarii tajnej.
Monitoring CCTV w Kancelariach Tajnych
W kancelariach tajnych oprócz systemów kontroli dostępu stosuje się monitoring CCTV. System dozoru wizyjnego z rejestracją obrazu służy do monitorowania drzwi wejściowych do pomieszczeń kancelarii, co umożliwia stałą obserwację kluczowych punktów dostępu.
Czujniki Sejsmiczne i Ruchu
Kancelarie tajne wyposażone są w czujniki sejsmiczne, które reagują na drgania lub zmienną siłę nacisku na ściany i stropy, informując o wszelkich próbach siłowego wtargnięcia do pomieszczenia.
Dodatkowo, mikrofalowe czujniki ruchu oraz czujniki pasywnej podczerwieni wykrywają niepożądane ruchy na terenie zabezpieczonego obiektu, co pozwala na szybką reakcję w przypadku zagrożenia.
Ochrona fizyczna i system p.poż w kancelarii tajnej
System alarmowy w kancelarii tajnej musi być podłączony bezpośrednio do odpowiednich służb ochrony, zapewniając kilka niezależnych dróg komunikacji z ochrona fizyczną. Nasza firma zapewnia kompleksowe zabezpieczenia kancelarii tajnej, w tym również zabezpieczenie przeciwpożarowe. System p.poż zaalarmuje straż pożarną i ochronę fizyczną w przypadku wybuchu pożaru w pomieszczeniu. Dzięki odpowiednio szybkiej reakcji będziemy w stanie uchronić tajne dane przed uszkodzeniem wynikającym z pożaru.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj o:
Wykonywane przez naszą firmę usługi zabezpieczenia kancelarii tajnych są zgodne i ściśle przestrzegane z wymogami obowiązujących norm oraz ustaw i rozporządzeń:
- Ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (U. z 2010, Nr 182, poz. 1228);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie środków bezpieczeństwa fizycznego stosowanych do zabezpieczania informacji niejawnych – (U. z 2012 r., Nr 0 poz. 683);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2011 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych (U. z 2011 r., Nr 276, poz. 1631);
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012r.;
PN-EN 1667 – okna, drzwi, żaluzje. Odporność na włamanie. - Wymagania i klasyfikacja.;
PN-EN 14450 – Pomieszczenia i urządzenia do przechowywania wartości. - Wymagania, klasyfikacja i metody badań odporności na włamanie. Pojemniki bezpieczne i szafy.
PN-EN 1300 – Pomieszczenia i urządzenia do przechowywania wartości. Klasyfikacja zamków o wysokim stopniu zabezpieczenia z punktu widzenia odporności na nieuprawnione otwarcie.
PN-EN 50131-1 –Systemy alarmowe. Systemy sygnalizacji włamania i napadu.
PN-EN 50133-1 – Systemy alarmowe. Systemy kontroli dostępu. Część 1: Wymagania systemowe.
PN-EN 12209 – Okucia budowlane. Zamki. Zamki mechaniczne wraz z zaczepami. Wymagania i metody badań.
PN-EN 1143-1 – Pomieszczenia i urządzenia do przechowywania wartości. Wymagania, klasyfikacja i metody badań odporności na włamanie. Część 1: Szafy, szafy ATM, pomieszczenia i drzwi do pomieszczeń.